• Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa

    Przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa

    • Nie wolno ujawniać hasła potrzebnego do logowania, hasło nie wygasa i Bank nigdy nie prosi o jego podanie,
    • Podczas logowania można skorzystać z podwójnego uwierzytelnienia, które wymaga podania hasła oraz kodu autoryzującego. Jeśli nie uruchomimy tej opcji podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło,
    • Podczas sprawdzania stanu konta i przeglądania historii Bank nigdy nie prosi o podanie haseł jednorazowych, danych kart płatniczych, numerów PIN. Jednorazowe hasła używane są tylko do podpisu zleceń, zmiany danych osobowych,
    • W Internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia danych osobowych. Nigdy nie odpowiadaj na taką korespondencję ani nie loguj się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w mailu,
    • Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę,
    • Proszę pamiętać o tym, że używając legalnego oprogramowania, oprogramowania antywirusowego i antyspyware można w znaczącym stopniu poprawić bezpieczeństwo korzystania z bankowości elektronicznej.
    • Połączenie z Internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WiFi)
    • Trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej
    • Należy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej
    • System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych
    • Nie należy logować się do systemu eBO korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienależących do Banku
    • Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych)
    • Zalecane jest ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerów rachunków, należy unikać wprowadzania numerów rachunków stosowania metody kopiuj/wklej
    • Nie należy instalować oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł na komputerze, na którym korzysta się z bankowości internetowej
    • Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia - wyloguj.
     
    Dlaczego zabezpieczenia są tak ważne?
    • Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.
    • Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nim kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające (login, hasło) będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew.
    • W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.
    • Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow.
       
      Jeżeli zauważysz, Drogi Kliencie, jakiekolwiek nieprawidłowości - niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem

    Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju

    28-100 Busko-Zdrój,
    ul. Stefana Batorego 1A
    tel. 41 378 26 59 
    email:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


    Zapraszamy do korzystania z naszych usług od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 do 16.00.

    Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju Oddział Wiślica

    28-160 Wiślica,
    ul. Rynek 37
    tel. 41 379 20 10 fax 41 379 21 30
    email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Zapraszamy do korzystania z naszych usług od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 do 15.15

    Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju Punkt Kasowy w Czarnocinie

    28-506 Czarnocin,
    Czarnocin 100
    tel./fax 41 351 25 13
    email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Zapraszamy do korzystania z naszych usług od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 do 14.45

    Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju Punkt Kasowy w UMiG w Busku-Zdroju

    28-100 Busko-Zdrój,
    ul. Mickiewicza 10
    tel. 504 219 420

    Zapraszamy do korzystania z naszych usług poniedziałki w godzinach 8.00 do 15.15, w  wtorek, środa, czwartek, piątek  w godzinach 7.15 do 14.45

    Znajdziesz nas też tutaj